.... NavBar ဖြင့္/ပိတ္
ေလာကနတ္ ဓမၼဆိုဒ္ေလးကိုလာေရာက္ၾကသူအေပါင္းကိုယ္စိတ္ႏွလုံးရႊင္လန္းၾကပါေစ။
....

Thursday, July 28, 2011

မွတ္သားစရာ ဗုဒၵ၏ အဆံုးအမမ်ား

မွားေသာ အယူငါးမ်ဳိး
အဘယ္တို႔သည္ မွားေသာအယူ {ဒိ႒ိ} ငါးမ်ဳိးတို႔ မည္သနည္း။



၁။ {{အတၱသည္ သညာရွိ၏၊ ေသၿပီးေနာက္ ပ်က္စီးျခင္းမရွိ (ျမဲ၏)}}ဟု ဤသို႔ အခ်ဳို႔သူတို႔က ေျပာဆုိၾကကုန္၏။

၂။ {{အတၱသည္ သညာရွိ၏၊ ေသၿပီးေနာက္ ပ်က္စီးမရွိ (ျမဲ၏)}}ဟု ဤသို႔ အခ်ဳိ႕သူတို႔က ေျပာဆုိၾကကုန္၏။

၃။ {{အတၱသည္ သညာရွိလည္း မဟုတ္ç သညာမရွိလည္း မဟုတ္၊ ေသၿပီး ေနာက္ ပ်က္စီးျခင္းမရွိ (ျမဲ၏)}}ဟု ဤသို႔ အခ်ဳိ႕သူတို႔က ေျပာဆိုကုန္၏။

၄။ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ကင္းေပ်ာက္ျခင္းကုိလည္း ပညတ္တင္ျပၾက ကုန္၏။

၅။ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ ျဖစ္ေသာ {ဒိ႒ဓမၼနိဗၺာန္}ကုိလည္း အခ်ဳိ႕သူတို႔က ေျပာဆို ၾကကုန္၏။



ဤသည္တို႔သည္ မွားေသာအယူ {ဒိ႒ိ} ငါးပါးတည္း။



၅ - ပဥၥကနိေဒၵသ၊ ခုဒၵက၀တၳဳ၊ ၀ိဘဂၤ။

ရန္ ငါးပါး
အဘယ္တို႔သည္ ရန္ငါးပါးတို႔ မည္သနည္း။



၁။ အသက္ကုိ သတ္ျခင္း၊

၂။ မေပးသည္ကုိ ယူျခင္း၊

၃။ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားေသာအားျဖင့္ က်င့္ျခင္း၊

၄။ မမွန္သည္ကုိ ဆုိျခင္း၊

၅။ မူးယစ္ ေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသအရက္ကုိ ေသာက္ျခင္း။



ဤသည္တို႔သည္ ရန္ငါးပါးတို႔တည္း။



၅ - ပဥၥကနိေဒၵသ၊ ခုဒၵက၀တၳဳ၊ ၀ိဘဂၤ။

ပ်က္စီးျခင္း ငါးပါး
အဘယ္တို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းငါးပါးတို႔ မည္သနည္း။

၁။ ေဆြမ်ဳိး ပ်က္စီးျခင္း၊

၂။ စည္းစိမ္ ပ်က္စီးျခင္း၊

၃။ အနာေရာဂါျဖင့္ ပ်က္စီးျခင္း၊

၄။ သီလ ပ်က္စီးျခင္း၊

၅။ အယူ ပ်က္စီးျခင္း။



ဤသည္တို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းငါးပါးတို႔တည္း။



၅ - ပဥၥကနိေဒၵသ၊ ခုဒၵက၀တၳဳ၊ ၀ိဘဂၤ။

သည္းမခံျခင္း၏ အျပစ္ ငါးမ်ဳိး
အဘယ္တို႔သည္ သည္းမခံျခင္း၏ အျပစ္ငါးမ်ဳိးတို႔ မည္သနည္း။



၁။ လူအမ်ား မခ်စ္မႏွစ္သက္အပ္၊

၂။ ရန္မ်ား၏၊

၃။ အျပစ္မ်ား၏၊

၄။ ေတြေတြေ၀ေ၀ ေသရ၏၊

၅။ ခႏၶာကုိယ္ ပ်က္ေႂကြေသသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ လားရာ ဖ႐ုိဖရဲပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ျဖစ္ေသာငရဲသို႔ ကပ္ေရာက္ရ၏။

ေဘး ငါးမ်ဳိး

ဤသည္တို႔သည္ သည္းမခံျခင္း၏ အျပစ္ငါးပါးတို႔တည္း။



၅ - ပဥၥကနိေဒၵသ၊ ခုဒၵက၀တၳဳ၊ ၀ိဘဂၤ။


အဘယ္တို႔သည္ ေဘးငါးပါးတို႔ မည္သနည္း။



၁။ အသက္ေမြးမႈ ေဘး၊

၂။ အေက်ာ္အေစာမဲ့ ေဘး၊

၃။ ပရိသတ္ကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ေဘး၊

၄။ ေသ ေဘး၊

၅။ မေကာင္းေသာလားရာ ေဘးသည္ ရွိ၏။



ဤသည္တို႔သည္ ေဘးငါးပါးတို႔တည္း။



၅ - ပဥၥကနိေဒၵသ၊ ခုဒၵက၀တၳဳ၊ ၀ိဘဂၤ။

ဖတ္မိမွတ္မိသမွ်
နတ္ဆိုး
www.lawkanet.blogspot.com

No comments:

Post a Comment